בדיקת הסכם קיבוצי או חוזה עבודה בתכנון פרישה – סיפור מהחיים

תוכן עניינים

הסכם קיבוצי או חוזה עבודה בתכנון פרישה

יחיאל קדם

יחיאל קדם

מתכנן פיננסי CFP, מתכנן פרישה. מומחה בתחום הפנסיוני ובתחום המיסוי הפנסיוני. ליווי בכירים בפרישה וליווי משפחות אמידות.

תכנון פרישה כולל מארג גדול וסבוך של אפשרויות, ביניהן בחירת התוכנית המתאימה ביותר להמרה לקצבה, אפשרויות בחירת המרה לקצבה, אבל גם בחינה מדוקדקת של חוזה עבודה, כדי להבין את המשמעות של ההסכם הקיבוצי או צו הרחבה אשר חלים עליו.

צוות תאודור – שירותים היברידיים לתכנון פיננסים ופרישה מסביר את השפעתם של הסכם קיבוצי או צו הרחבה על תכנון פרישה, בעזרת דוגמה מהחיים האמיתיים.

מה הקשר בין הסכם קיבוצי או חוזה עבודה לבין תכנון פרישה?

חוזה עבודה, הסכם קיבוצי, או צו הרחבה משפיעים ישירות על הזכויות של העובד בזמן הפרישה. 

זכויות אלה עשויות לכלול מענק ימי מחלה, פדיון חופש, מענק הסתגלות, אי תחרות ועוד.

כל אלה צריכים להיכלל בהמלצות לתכנון פרישה אותן אנו מוסרים ללקוח, לצד פירוט אודות השפעתם של המענקים השונים על תכנון המס בשנת הפרישה ובשנים שאחריה – על גובה הקצבה הפנסיונית.

ביטוחי מנהלים, קופות גמל וקרנות השתלמות ע"ש קרוב שנפטר

השפעת הסכם קיבוצי על קצבת פרישה - דוגמא אמיתית

פורש שהגיע אלינו עם הסכם קיבוצי יוצא דופן, בו כתוב במפורש, כי רק חלק מהפקדות לקרן פנסיה ותיקה נכנסות תחת סעיף 14 (סעיף 14 לחוק פיצויי פיטורין קובע כי הפרשות המעסיק לקרן פנסיה, ביטוח מנהלים וכן הלאה, הן במקום פיצויי פיטורים שעליו לשלם וכי הסדר זה פוטר את המעסיק מהשלמת פיטורים רטרואקטיביים על תוספות שכר לאורך תקופת העבודה).
לפי ההסכם הקיבוצי, כל הפקדה אחרת צריכה להיות מחושבת בהתאם לשכר האחרון.
ההסכם קובע גם כי עם הפרישה ישולם לעובד מענק במזומן, בהתאם לוותק ושכר אחרון –  נוסף על 100% פיצויים.

אולם מנהל הכספים בחברה טען בפני הפורש כי החברה הפקידה מדי חודש בחודשו את השלמת הפיצויים בגובה 28% לתוכנית פנסיונית, נוסף על מענק נוסף מיום חתימת ההסכם ולכן אין השלמת חוב ותק בגין שני הסעיפים הנ"ל. 

עם זאת, חישוב מפורט שלנו הראה, כי בהתאם לרכיבים בהסכם העבודה עליהם חל סעיף 14 לעומת רכיבים אחרים בהסכם, עליהם לא חל סעיף 14, קיים סכום נוסף אותו החברה חייבת לפורש, אשר עומד על כ 250,000 ש"ח.
את החישוב המפורט העברנו כמובן למנהל הכספים של החברה לצד מכתב המפרט את הסעיפים השונים, כולל הסבר מפורט על כל סעיף, אשר אינו משאיר מקום לטעויות.

אך אין ספק כי לפני הלקוח שהגיע אלינו, פרשו עובדים רבים מהחברה הנ"ל, בלי לקבל את המגיע להם, אלא קיבלו ללא ויכוח את דברי המעסיק ואת הסכום המופחת, אשר השפיע בהכרח על איכות החיים שלהם לאחר הפרישה.

עדיין מתלבטים?

כל לקוח שמגיע אלינו לצורך תכנון פרישה, מקבל מאיתנו שירות מקצועי, יסודי ואישי, הכולל מיפוי, אפיון וניתוח של תוכניות פנסיה ותוכניות פיננסיות, תכנון מס מקיף ובדיקת זכויות מקיפה, כדי להבטיח קבלה מלאה של כל הזכויות וההטבות הרלוונטיות במועד הפרישה, בהתאם לחוזה עבודה, הסכם קיבוצי או צו הרחבה. 

רוצים לוודא שאתם מקבלים את כל מה שמגיע לכם? חשוב לכם לוודא  מיצוי מלא של הזכויות שלכם? אנחנו כאן בדיוק בשביל זה – צרו קשר למידע נוסף!



תוכן עניינים

לכל המאמרים

רוצים לקבל יותר מהחסכון הפנסיוני שלכם? צרו קשר

עקבו אחרינו

קביעת פגישה אונליין עם מומחה

השאירו פרטים ומומחה של תאודור יחזור אליכם!