מנהל פיננסי – מי מנהל את הכספים שלכם?

תוכן עניינים

מנהל פיננסי - מי באמת מנהל את הכספים שלכם?

יחיאל קדם

יחיאל קדם

מתכנן פיננסי CFP, מתכנן פרישה. מומחה בתחום הפנסיוני ובתחום המיסוי הפנסיוני. ליווי בכירים בפרישה וליווי משפחות אמידות.

תכנון וניהול פיננסי של כספי המשפחה והפרט הפך לשירות חיוני עם השנים, במיוחד לאור ריבוי האפשרויות לחיסכון והשקעה. 
כספים הנמצאים בקופות חיסכון וקופות גמל, בחסכונות פנסיונים, או קרנות נאמנות, לצד תיקי השקעות ונכסים לא סחירים אשר מנוהלים כהלכה יכולים להגיע לרמות צמיחה אפקטיביות ומשתלמות ביותר, אך גם ההפך הוא הנכון.
לכן בימינו נדרשת רמה גבוהה של היכרות עם העולם הפיננסי, עם החקיקה והתקינה המסועפת שבהן הוא כרוך וקצב השינויים המהיר המתקיים בכל אלה.
אם כך – איך בוחרים מנהל פיננסי מתאים וכיצד כדאי לבצע תכנון פיננסי של הנכסים שלכם? 
צוות תאודור עם ההסבר המלא.

למה חשוב ליישם תכנון וניהול פיננסי מקצועי?

עולם הפיננסים בישראל ובעולם הוא עולם מסועף ומורכב, הכרוך בחקיקה, רגולציה והוראות מס מורכבות. אלה נתונות לשינויים תכופים, בהתאם להחלפות ממשל, החלפת נושאי משרות גבוהות, שינויים גלובליים, שינויים פנים ארציים ועוד.
לכן, נוסף על המורכבות המובנית של תקנות, רגולציות, פקודות מס וחוקים בתחום הפיננסי, קיים גם קצב גבוה של שינויים, המחייב את העוסקים בתחום להיות מעודכנים באופן קבוע ולהבין על בוריה את המשמעות בפועל של כללים אלה על שורת הרווח של הלקוח.
כאשר מיישמים תכנון פיננסי וניהול פיננסי בצורה אופטימלית, מתוך היכרות מקיפה עם המערכת וחוקיה, מתוך מחויבות מלאה ללקוח בלבד, אפשר להביא את תיק החסכונות וההשקעות של הלקוח לרווחים של עשרות אחוזים.

מי יכול להיות מנהל פיננסי?

למרות האמור מעלה, רבים פונים לצורך ניהול הכספים שלהם לאנשי מקצוע בעלי הבנה חלקית בתחום, או בעלי הבנה בתחומים קרובים, או כאלה שאין להם אפשרות לפעול מתוך מחויבות מלאה ללקוח. לדוגמה:

משווקים שכירים של חברות מנהלות

מדובר על שורה של בעלי מקצוע בתחומים שונים, אשר עובדים מתוך לויאליות לחברה המעסיקה אותם ולכן גם משווקים את המוצרים הפיננסיים של החברה שהם עובדים בה בלבד.

יועצי השקעות של הבנק או של בית השקעות

גם כאן מדובר על בעלי מקצוע שהם מוטים בצורה מוחלטת, כי הם מחויבים לפעול לטובת המעסיק שלהם - הבנק או חברת ההשקעות. כתוצאה, הם לרוב מכוונים את הלקוח לבחור את המוצר שיטיב עם מקום העבודה שלהם ולאו דווקא את המוצר הטוב ביותר עבורו.

רואה חשבון

לרוב מדובר על בעלי מקצוע מיומנים ואמינים ביותר, עם ידע נרחב בחקיקה ומיסוי נכסים פיננסיים. עם זאת, התפקיד המרכזי של רואה חשבון הוא לתווך בין הלקוח לבין רשויות המס. לוודא ניהול תקין וחוקי של כספי הלקוח ולאו דווקא להתמקד במינוף הכספים לטובת הלקוח. לכן, המיקוד שלו נמצא בתחום מאוד ספציפי וכך גם הידע וההכשרה של רואה חשבון - מוכשר, אמין ומוצלח ככל שיהיה.

מומחה פנסיוני

ניהול פיננסי עם מתכנן פיננסי CFP

מתכנן פיננסי CFP הוא בעל מקצוע, אשר מעל כל הגדרה מקצועית אחרת הוא מחויב באופן מוחלט ומלא לטובת הלקוח בלבד. 
המטרה העיקרית, הבלעדית והעליונה שלו היא רווחה כלכלית של הלקוח. 
לכן, הוא פועל במסגרת החוק בלבד, לטובת הגדלת הנכסים הפיננסיים של לקוחותיו לפני הכל.

הוא חייב להיות בעל ידע רחב, עשיר ומקיף בתחום החקיקה והמיסוי הנוגעים למוצרים פנסיוניים ופיננסיים, להכיר את פקודות המס, את הנהלים של קרנות הפנסיה השונות ואת המשמעות המדויקת של כל אלה על הנכסים הפיננסים של הלקוח.

הוא יודע כיצד לנהל את ההשקעות והחסכונות של הלקוח, הנמצאים במקומות שונים, באופן מיטבי עוד הרבה לפני היציאה לפנסיה, מתוך הסתכלות הוליסטית על צרכי המשפחה, על רמת החיים הרצויה, על תוכניות עתידיות והתרחשויות בלתי צפויות.

לכן, מנהל פיננסי שזו ההכשרה העיקרית שלו, אשר טובת הלקוח היא בראש סדר העדיפויות שלו, הוא הדמות המתאימה ביותר לצורך ניהול פיננסי אפקטיבי ומיטיב עם האינטרסים של הלקוח.

אז מי מנהל לכם את הכסף?

תאודור היא פירמת בוטיק המספקת שירותי ניהול פיננסי, תכנון פיננסי ופנסיוני לבכירים – בהתאמה אישית וליווי אישי לאורך התהליך.
הצוות המקצועי שלנו מורכב ממיטב אנשי המקצוע בתחום, ביניהם גם מתכנן פיננסי CFP, הפועלים בעזרת סט כלים מקצועי וסטנדרטים מהגבוהים ביותר בעולם הפיננסי.
המטרה שלנו היא לספק ללקוחותינו ולמשפחותיהם את השירות הטוב ביותר, באופן מותאם אישית כדי לאפשר להם להגשים חלומות ולשמור על רמת החיים הרצויה – לא פחות.
נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת – צרו קשר לקביעת פגישת היכרות ללא התחייבות!

תוכן עניינים

לכל המאמרים

רוצים לקבל יותר מהחסכון הפנסיוני שלכם? צרו קשר

עקבו אחרינו

קביעת פגישה אונליין עם מומחה

השאירו פרטים ומומחה של תאודור יחזור אליכם!