ניהול פיננסי אישי – איך לעשות את זה נכון?

תוכן עניינים

תכנון וליווי פנסיוני לבכירים

יחיאל קדם

יחיאל קדם

מתכנן פיננסי CFP, מתכנן פרישה. מומחה בתחום הפנסיוני ובתחום המיסוי הפנסיוני. ליווי בכירים בפרישה וליווי משפחות אמידות.

כמה זה קל לעשות טעויות בניהול הפיננסי. למרבה הצער – רוב האנשים יודעים זאת על בשרם.

העולם הפיננסי מסועף ומורכב במיוחד, בגלל מגוון רחב מאוד של אפשרויות בחירה לחיסכון והשקעה, לצד חקיקה, רגולציה ותקינה מסועפות ומסובכות, שצריך להכיר אותן על בוריין, כדי להישמר מפני הפסדים גבוהים.

אבל עם ניהול פיננסי אישי חכם ועדכני על ידי מומחים שעובדים רק בשבילכם – השמים הם הגבול.

למה ניהול פיננסי נחשב תחום מורכב?

ניהול פיננסי מקצועי, או תכנון פיננסי, הוא הדרך הבטוחה ליצירת תשתית כלכלית יציבה ובטוחה לטווח הארוך.

עם זאת, זהו תהליך המחייב חשיבה יצירתית וקבלת החלטות מדויקות, מבוססות על בסיס רחב של ידע והיכרות מעמיקה עם העולם הפיננסי.

כאשר מנהלים את הכסף בצורה נכונה, תוך התייחסות הוליסטית לכל הגורמים שיכולים להשפיע על גודל החיסכון ועל גובה התשואה על ההשקעות שלכם, אפשר להגדיל את החסכונות שלכם בעשרות אחוזים.

עם זאת, האדם מהשורה, גם אם הוא מנהל בכיר, או מומחה בתחומו המקצועי, חסר את המודעות הנחוצה לצורך תרגום הנתונים הרבים לכדי צעדים פרקטיים – בעיקר בגלל חוסר ידע, כלים מקצועיים והיכרות עם דרכי הפעולה של עולם הפיננסים.

גם קצב השינויים הגבוה בתחום, מחייב את בעלי המקצוע והמומחים בתחום להתעדכן באופן שוטף ולהבין לעומקה את המשמעות של שינויים ברגולציה, בחקיקה ובתיקוני המס השונים.

לכן רק בעל מקצוע שזהו תחום ההתמחות המרכזי והעליון שלו, אשר מקדיש את כל המשאבים העומדים לרשותו כדי ללמוד את התחום ולהכיר את השינויים המתרחשים בו באורח קבע, אשר יש לו מחויבות מלאה ללקוחות שלו ולהם בלבד – יכול לספק שירותי ניהול פיננסי אישי ברמה אפקטיבית, שתאפשר ללקוח למצות את זכויותיו באופן מלא.

כיצד פועל מנהל פיננסי אישי מקצועי?

מנהל פיננסי או מתכנן פיננסי מקצועי, מבצע תהליך בשלבים, שמטרתו לאפיין את צרכי הלקוח ומשפחתו בהווה ובעתיד, למפות את הנכסים הפיננסיים הקיימים ואת מצבם של נכסים אלה.

לאחר מכן עליו לבחון האם קיימים נכסים פיננסיים משתלמים יותר, אפיקי חיסכון והשקעה מתאימים יותר לצרכי החוסך ובני משפחתו, האם ניתן לממש שינויים במיסוי וחקיקה לטובת הלקוח ומהי הדרך המתאימה ביותר לעשות זאת.

לצורך כך, מתכנן פיננסי מקצועי אוסף את כל הנתונים הרלוונטיים לגבי קרנות נאמנות, חסכונות פנסיוניים, קופות גמל, פנסיה תקציבית וכן הלאה.

לאחר מכן הוא בוחן כיצד אפשר למצות את זכויותיו של החוסך ולממש אותם בצורה מיטבית, כדי לנצל את מלוא הפוטנציאל של נכסים פיננסיים אלה בטווח הקצר והארוך.

תכנון פנסיוני

מהו מתכנן פיננסי CFP ומה היתרונות שלו?

מתכנן פיננסי CFP הוא בעל מקצוע שעבר הכשרה ספציפית, בסטנדרטים בינ"ל מחמירים בתחום הניהול והתכנון הפיננסי.

הוא מחויב לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר בתחום והוא אף נבחן מדי שנה כדי לוודא כי הוא עומד בתנאים הנוקשים שהתפקיד מחייב.

עליו להכיר על בוריו את עולם הפיננסים, על צורות החיסכון וההשקעה השונות, על כל סעיפי החקיקה, הרגולציה ותיקוני המס.

עליו להיות מעודכן תמיד בזמן אמת, בכל השינויים המתרחשים בתחום ולגייס את כל המשאבים העומדים לרשותו למטרה אחת בלבד – לפעול לטובת הלקוח שלו ולסייע לו להגיע למיצוי מלא של הזכויות והאפשרויות הפיננסיות העומדות לרשותו.

מתכנן פיננסי CFP יכול לספק ללקוח ולבני משפחתו שירות מקיף וממצה באופן נקודתי, או בצורת ליווי ממושך ארוך טווח ולייעץ ללקוח בכל צומת פיננסית משמעותית בחיים.

לבחור נכון

אם כן, ניהול פיננסי אישי מצריך התייחסות מקצועית מהשורה הראשונה, כדי להבטיח מימוש אופטימלי של פוטנציאל רווח וחיסכון.

צוות תאודור – שירותים היברידיים לתכנון פיננסי ופנסיוני – מורכב ממומחים בתחום הפיננסים, הפנסיה, הביטוח והמיסוי, מציעים שירותי בוטיק לאנשים שרוצים לקחת את הכסף שלהם הכי רחוק שאפשר.
צרו קשר לקביעת פגישת היכרות ללא התחייבות !

תוכן עניינים

לכל המאמרים

רוצים לקבל יותר מהחסכון הפנסיוני שלכם? צרו קשר

עקבו אחרינו

קביעת פגישה אונליין עם מומחה

השאירו פרטים ומומחה של תאודור יחזור אליכם!